Translate

dimecres, 1 d’abril del 2020

P3-EMAT


Bon dia a tots i totes!  
Avui us proposem fer una sessió d’ENTUSIASMAT

  • 1.PER COMENÇAR

  • *Cantem la cançó dels números 


  • *Comptem endavant i enrere amb els dits. Del 0 al 10, començant sempre amb el dit polze, després índex, mig, anular i petit. I del 10 al 0 començant per amagar el petit, després anular, mig, índex i polze. 

  • *Problema de dia: 
     Seguint la rutina Penso, preparo i mostro, els nens mostren amb els dits els nombres           següents:  
       - «Soc el nombre següent al 4. Quin nombre soc?» El 5.  
       - «Soc el nombre següent a l’1. Quin nombre soc?» El 2 
       - «Soc el nombre següent al 3. Quin nombre soc?» El 4 
       - «Soc el nombre següent al 5. Quin nombre soc?» El 6 
       - «Soc el nombre següent al 2. Quin nombre soc?» El 3. 
       - «Soc el nombre següent al 6. Quin nombre soc?» El 7 
       - «Soc el nombre següent al 0. Quin nombre soc?» L’1. 


      2. ENSENYEM-APRENEM 


Practiquem comparant objectes segons la longitud. Que els nens/es facin  diferents trens amb peces de construccions (per exemple un de tres peces, l’altre de 6 i l’altre de 10). Quan n’hagin fet uns quants, els demanem que ens diguin quin és el tren més llarg, i que expliquin  com han arribat a aquesta conclusió. 
*Amb els trens que hem fet mesurem diferents objectes de casa i observem quin és més llarg i quin més curt. 
Ex: 

 


      3. PER ACABAR 
       Els dibuixem cartes de figures geomètriques:  un cercle, un quadrat, un rectangle i un triangle. I també cartes de números: l’1, el 2, el 3 i el 4. (podem dibuixar les cartes amb folis mida dina5 ). Hauran de relacionar el número amb el nombre de costats que tingui cada figura. 
Exemple: 
🔺 -  3 
⬛ - 4 


ENVIEU FOTOS  D'ALGUNA ACTIVITAT DE LA SESSIÓ A L'EMAIL DE LA MONTSE O LA IDOIA:
montse.esteve@martorell.femlamerce.cat
idoia.santamaria@martorell.femlamerce.cat


*Us deixem unes feinetes d'Emat i ludilletres per repassar conceptes que hem treballat a classe:
EMAT I LUDI


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada